Во имя и славу Отца, и Сына, и Святого Духа, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.



ДОМАШНЕЕ БОГОСЛАВОСЛОВИЕ
"Монастырь в миру"

АПОСТОЛ
Деяния Святых Апостолов


На церковнославянском языке в русской орфографии.
Текст молитвенного стояния пред Господом.


Четвёртое гонение. Савл главный гонитель.

Савл же бе соизволяя убийству его. Бысть же в той день гонение велие на церковь Иерусалимскую: вси же разсеяшася по странам иудейским и самарийским, кроме Апостол:
Погребоша же Стефана мужие благоговейнии и сотвориша плачь велий над ним.
Савл же озлобляше церковь, в домы входя, и влачя мужы и жены, предаяше в темницу.
Разсеявшиися же прохождаху, благовествующе слово.

Служение Филиппа. Евангелие в Самарии.

Филипп же сошед во град самарийский, проповедаше им Христа:
Внимаху же народи глаголемым от Филиппа единодушно, слышаще и видяще знамения, яже творяше:
Дуси бо нечистии от многих имущих я, вопиюще гласом велиим, исхождаху, мнози же разслабленнии и хромии исцелишася:
И бысть радость велия во граде том.

Симон - волхв.

Муж же некий, именем Симон, прежде бе во граде волхвуя и удивляя язык самарийский, глаголя некоего быти себе велика,
Емуже внимаху вси от мала даже до велика, глаголюще: сей есть сила божия великая.
Внимаху же ему, зане довольно время волхвовании удивляше их.
Егда же вероваша Филиппу благовествующу яже о царствии Божии и о имени Иисус Христове, крещахуся мужие же и жены.
Симон же и сам верова и крещься бе пребывая у Филиппа: видя же силы и знамения велия бываема, ужасен дивляшеся.
Слышавше же иже во Иерусалиме Апостоли, яко прият Самариа слово Божие, послаша к ним Петра и Иоанна,
Иже сошедше помолишася о них, яко да приимут Духа Святаго:
Еще бо ни на единаго их бе пришел, точию крещени бяху во имя Господа Иисуса:
Тогда возложиша руце на ня, и прияша Духа Святаго.
Видев же Симон, яко возложением рук Апостольских дается Дух Святый, принесе им сребро,
Глаголя: дадите и мне власть сию, да, на негоже аще положу руце, приимет Духа Святаго.
Петр же рече к нему: сребро твое с тобою да будет в погибель, яко дар Божий непщевал еси сребром стяжати:
Несть ти части ни жребия в словеси сем, ибо сердце твое несть право пред Богом:
Покайся убо о злобе твоей сей и молися Богу, аще убо отпустится ти помышление сердца твоего:
В желчи бо горести и союзе неправды зрю тя суща.
Отвещав же Симон рече: помолитеся вы о мне ко Господу, яко да ничтоже сих найдет на мя, яже рекосте.
Они же убо, засвидетельствовавше и глаголавше слово Господне, возвратишася во Иерусалим и многим весем самарийским благовестиша.

Филипп и Ефиоплянин.

Ангел же Господень рече к Филиппу, глаголя: востани и иди на полудне, на путь сходящий от Иерусалима в Газу: и той есть пуст.
И востав пойде: и се, муж Мурин, евнух силен Кандакии царицы Муринския, иже бе над всеми сокровищи ея, иже прииде поклонитися во Иерусалим:
Бе же возвращаяся, и седя на колеснице своей, чтяше пророка Исаию.
Рече же Дух к Филиппу: приступи и прилепися колеснице сей.
Притек же Филипп услыша его чтуща пророка Исаию и рече: убо разумееши ли, яже чтеши;
Он же рече: како убо могу, аще не кто наставит мя; умоли же Филиппа, да возшед сядет с ним.
Слово же писания, еже чтяше, бе сие: яко овча на заколение ведеся, и яко агнец прямо стригущему его безгласен, тако не отверзает уст своих:
Во смирении его суд его взятся, род же его кто исповесть; яко вземлется от земли живот его.
Отвещав же каженик к Филиппу, рече: молю тя, о ком пророк глаголет сие; о себе ли, или о инем некоем;
Отверз же Филипп уста своя и начен от писания сего, благовести ему Иисуса.
Якоже идяху путем, приидоша на некую воду, и рече каженик: се, вода: что возбраняет ми креститися;
Рече же ему Филипп: аще веруеши от всего сердца твоего, мощно ти есть. Отвещав же рече: верую Сына Божия быти Иисуса Христа.
И повеле стати колеснице: и снидоста оба на воду, Филипп же и каженик: и крести его.
Егда же изыдоста от воды, Дух Святый нападе на каженика: Ангел же Господень восхити Филиппа, и не виде его ктому каженик, идяше бо в путь свой радуяся.
Филипп же обретеся во Азоте и проходя благовествоваше градом всем, дондеже приити ему в Кесарию.



На русском языке.
Учебный текст для понимания незнакомых слов и выражений церковнославянского языка.


Четвёртое гонение. Савл главный гонитель.

Савл же одобрял убиение его. В те дни произошло великое гонение на церковь в Иерусалиме; и все, кроме Апостолов, рассеялись по разным местам Иудеи и Самарии.
Стефана же погребли мужи благоговейные, и сделали великий плач по нём.
А Савл терзал церковь, входя в домы и влача мужчин и женщин, отдавал в темницу.
Между тем рассеявшиеся ходили и благовествовали слово.

Служение Филиппа. Евангелие в Самарии.

Так Филипп пришёл в город самарийский и проповедывал им Христа.
Народ единодушно внимал тому, что говорил Филипп, слыша и видя, какие он творил чудеса.
Ибо нечистые духи из многих, одержимых ими, выходили с великим воплем, а многие расслабленные и хромые исцелялись.
И была радость великая в том городе.

Симон - волхв.

Находился же в городе некоторый муж, именем Симон, который перед тем волхвовал и изумлял народ самарийский, выдавая себя за кого-то великого.
Ему внимали все, от малого до большого, говоря: сей есть великая сила божия.
А внимали ему потому, что он немалое время изумлял их волхвованиями.
Но, когда поверили Филиппу, благовествующему о Царствии Божием и о имени Иисуса Христа, то крестились и мужчины и женщины.
Уверовал и сам Симон и, крестившись, не отходил от Филиппа; и, видя совершающиеся великие силы и знамения, изумлялся.
Находившиеся в Иерусалиме Апостолы, услышав, что самаряне приняли слово Божие, послали к ним Петра и Иоанна,
Которые, придя, помолились о них, чтобы они приняли Духа Святого.
Ибо Он не сходил еще ни на одного из них, а только были они крещены во имя Господа Иисуса.
Тогда возложили руки на них, и они приняли Духа Святого.
Симон же, увидев, что через возложение рук Апостольских подается Дух Святой, принёс им деньги,
Говоря: дайте и мне власть сию, чтобы тот, на кого я возложу руки, получал Духа Святого.
Но Пётр сказал ему: серебро твоё да будет в погибель с тобой, потому что ты помыслил дар Божий получить за деньги.
Нет тебе в сем части и жребия, ибо сердце твоё неправо пред Богом.
Итак покайся в сем грехе твоём, и молись Богу: может быть, опустится тебе помысел сердца твоего;
Ибо вижу тебя исполненного горькой желчи и в узах неправды.
Симон же сказал в ответ: помолитесь вы за меня Господу, дабы не постигло меня ничто из сказанного вами.
Они же, засвидетельствовав и проповедав слово Господне, обратно пошли в Иерусалим и во многих селениях самарийских проповедали Евангелие.

Филипп и Ефиоплянин.

А Филиппу Ангел Господень сказал: встань и иди на полдень, на дорогу, идущую из Иерусалима в Газу, на ту, которая пуста.
Он встал и пошёл. И вот, муж Ефиоплянин, евнух, вельможа Кандакии, царицы Ефиопской, хранитель всех сокровищ её, приезжавший в Иерусалим для поклонения,
Возвращался и, сидя на колеснице своей, читал пророка Исаию.
Дух сказал Филиппу: подойди и пристань к сей колеснице.
Филипп подошёл и, услышав, что он читает пророка Исаию, сказал: разумеешь ли, что читаешь?
Он сказал: как могу разуметь, если кто не наставит меня? И попросил Филиппа взойти и сесть с ним.
А место из Писания, которое он читал, было сие: как овца, веден был Он на заклание, и, как агнец пред стригущим его безгласен, так Он не отверзает уст Своих.
В уничижении Его суд Его совершился. Но род Его кто разъяснит? Ибо вземлется от земли жизнь Его.
Евнух же сказал Филиппу: прошу тебя сказать: о ком пророк говорит это? О себе ли, или о ком другом?
Филипп отверз уста свои и, начав от сего Писания, благовествовал ему об Иисусе.
Между тем, продолжая путь, они приехали к воде; и евнух сказал: вот вода; что препятствует мне креститься?
Филипп же сказал ему: если веруешь от всего сердца, можно. Он сказал в ответ: верую, что Иисус Христос есть Сын Божий.
И приказал остановить колесницу, и сошли оба в воду, Филипп и евнух; и крестил его.
Когда же они вышли из воды, Дух Святой сошел на евнуха, а Филиппа восхитил Ангел Господень, и евнух уже не видел его, и продолжал путь, радуясь.
А Филипп оказался в Азоте и, проходя, благовествовал всем городам, пока пришёл в Кесарию.




Во имя и славу Отца, и Сына, и Святого Духа, и ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.